37- latka oszukana metodą „na pracownika banku”
- Zdarzenia
- 23 października 2021
- 639
Wczoraj do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 37-letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa w wyniku którego straciła 2 900 złotych z konta bankowego.
Rzekomy pracownik banku zadzwonił do 37-latki informując, że jej środki na koncie są zagrożone, ponieważ doszło już do jednej nieuprawnionej transakcji na kwotę 920 złotych. W celu ochrony pozostałych środków na koncie, kobiecie zasugerowano, aby zainstalowała aplikację Any Desk na telefonie. Nieświadoma zagrożenia kobieta, postępowała zgodnie z zalecaniami. Następnie kobieta miała wysłać sms o treści: „Anuluję przelew na kwotę 920 złotych skierowany do odbiorcy xxx xxx” na wskazany, fikcyjny numer odbiorcy. Po otrzymaniu informacji zwrotnej o braku możliwości przesłania wiadomości, kobieta została poinformowana, że sprawa zostanie zgłoszona do działu technicznego banku. W krótkim czasie, do kobiety zadzwonił mężczyzna, również rzekomy pracownik banku z informacją o konieczności zalogowania na konto bankowe przez zainstalowana aplikację i wygenerowanie kodu blik. Zainstalowana aplikacja pozwoliła oszustowi przejąć dostęp i wszystkie dane konta bankowego pokrzywdzonej. W konsekwencji kobieta straciła z konta 2 900 złotych.
Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania.
sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska