O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Z PĄCZKIEM W ROLI GŁÓWNEJ

Z PĄCZKIEM W ROLI GŁÓWNEJ

24 lutego studenci tomaszowskiego UTW wzięli aktywny udział w spotkaniu w siedzibie Biblioteki Pedagogicznej w Zamościu Filia w Tomaszowie Lubelskim odbywającym się pod hasłem: „Z pączkiem w roli głównej”
         Grupa słuchaczy Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Filia w Tomaszowie Lubelskim konsekwentnie i systematycznie realizuje stałe formy opracowanego harmonogramu działania, np. o charakterze artystycznym, integracyjnym i rekreacyjnym, a w tym cotygodniowe wyjścia na pływalnię, a ponadto utrzymuje także współpracę z tomaszowskimi placówkami kultury.
         I tak np. w dniu 24 lutego studenci tomaszowskiego UTW wzięli aktywny udział w spotkaniu w siedzibie Biblioteki Pedagogicznej w Zamościu Filia w Tomaszowie Lubelskim odbywającym się ph. „Z pączkiem w roli głównej”. Tematem tego interesującego spotkania nawiązującego do staropolskiego zwyczaju tzw. „tłustego czwartku” i koncentrującego się od początku do końca właśnie na pączkach.
         Kierownik Filii Elżbieta Rafalska, jako główny organizator i mistrz ceremonii przygotowała i zrealizowała z udziałem słuchaczy UTW cykl atrakcji przebiegających z szerokim wykorzystaniem tradycji „tłustego czwartku”.
         W trakcie spotkania wdrożono szereg błyskawicznych gier i rozwiazywanie zadań obliczonych na rozwijanie spostrzegawczości, szybkości i logicznego myślenia, kojarzenia obrazów, pogłębienie pamięci wzrokowej, skupienia i podzielności uwagi, ale także sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, tempa orientacji, rozwoju myślenia konkretno-obrazowego oraz abstrakcyjnego. Powyższe zadania realizowane były w atrakcyjnej formie plastycznej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, a od uczestników wymagały szybkiej realizacji wobec ograniczonego czasu, owocując indywidualną i zespołową satysfakcją przy jednoczesnej możliwości odpowiedzi i równoczesnej integracji uczestników.
         Bodaj najbardziej atrakcyjnym i interesującym spośród zadań indywidualnych było kreowanie na nowo tytułów książek z dodawaniem im słowa „pączek”, co niejednokrotnie powodowało salwy śmiechu.
         Słowo to zresztą przejawiało się jako najczęstsze i najważniejsze w każdym zadaniu, zaś na zakończenie spotkania każdy z jego uczestników poznał jego smak podczas odbywającej się degustacji pączków i faworków przygotowanych przez organizatorów.
         Wydaje się, że powodzenie tego spotkania nie było jedynie hołdem tradycji, lecz stanowiło relaks oraz odstresowanie i chociaż na chwilę oderwało seniorów od strasznej rzeczywistości wojennej.